Verjetno nam je vsem poznan dan, ko imamo ves delavnik zapolnjen s sestanki, tekočimi opravki, telefonskimi klici, a vemo, da nas ob koncu dneva čaka še pošiljanje cele vrste e-poštnih sporočil potencialnim kupcem ali strankam, potrebno bi bilo razposlati ponudbe, novice… Pa tudi objave na družbenih omrežjih bi bilo nujno malo osvežiti, dodati novico o novem odličnem produktu, ki smo ga včeraj dodali v ponudbo…

K sreči za to obstaja rešitev in sicer v avtomatizaciji. Avtomatizacija v marketingu se nanaša na kombinacijo uporabe orodij, ki upravljajo s ponavljajočimi procesi v marketingu, in izvedbe dobro zasnovane strategije trženja. Uporabna je pri trženju preko e-poštnih sporočil, objavljanju novic v družbenih omrežjih, oglaševalskih akcijah (kampanjah)…

Marketinška avtomatizacija med drugim uporablja tudi piškotke. Obiskovalcu oziroma njegovemu brskalniku ob prvem obisku na neki spletni strani podeli piškotek in nato preko tega spremlja njegovo obnašanje po strani. Ko obiskovalec vpiše svoje konktaktne podatke – naj bo to za prenos e-knjige, naročilo na e-novice…– avtomatizacija poveže vpisani e-naslov s piškotkom. Takrat dobite vpogled v vse, kar je obiskovalec na vaši spletni strani počel. Na podlagi teh informacij sistem omogoči prilagojeno vsebino, ki bi tega obiskovalca zanimala.

Prednosti za podjetja:

  • Marketinškemu oddelku olajša procese trženja.

  • Krajši prodajni cikel, večja produktivnost in učinkovitost prodajnih oddelkov.

  • Dobra usklajenost med marketingom in prodajo.

  • Prihranek časa in denarja.

Prednosti za potencialne stranke:

  • Z njo lahko svojim strankam ponudimo učinkovitejšo izkušnjo.

  • Z njo lahko svojim strankam ponudimo bolj osebno izkušnjo.

  • Ponudimo jim lahko vsebine, ki jih zanimajo.

  • Dobijo informacije, ki jih zanimajo.

Avtomatizacija e-mail marketinga

Pri tem procesu se poštna sporočila sprožajo samodejno glede na specifično obnašanje uporabnikov, ki se nahajajo v vaši spletni trgovini ali pa so v vaši bazi kontaktov.

Vzemimo primer. V vaši spletni trgovini imate kupko Majo. Maja je v svojo košarico dodala nekaj izdelkov, a nakupa ni dokončala. Izdelki so še zmeraj v košarici. Z avtomatsko nastavljenim in za to priložnost prilagojenim  e-sporočilom lahko Majo na to opozorite, ji ob tem morda ponudite še dodatno ugodnost… Jo vzpodbudite (v časovnem terminu, ki ga izberete), da se vrne v vašo spletno trgovino in nakup zaključi. Zveni odlično, kajne? Brez takšne vzpodbude je verjetnost, da bi se Maja vrnila in nakup dokončala, zagotovo manjša. Avtomatizacija vam omogoča, da takšnih nezaključenih nakupov ne iščete sami in pišete vsakemu posamezniku, ampak je ves proces avtomatiziran in predvsem hitrejši.

Vzemimo drug primer. Svojim strankam pošiljate e-novičke, a ugotavljate, da je stopnja branja le-teh izredno nizka. Zakaj? Ker jih neka vsebina, ki je bila zapisana v prvi novici, ki so jo odprli, ni zanimala. Morda pa bi jih zanimala druga novica, ki ste jo zapisali v kakšnem od naslednjih sporočil.

Avtomatizacija vam omogoča, da uporabnike iz e-mail baze razvrščate v skupine glede na nek interes, ki so ga izkazali – glede na specifične tematike e-mail sporočil, ki so jih največ odpirali. Tako jih lahko nadalje še posebej ciljate in s tem omogočite, da bodo prejemali le novičke s tematiko, ki jih zanima.

Avtomatizacija marketinga na družbenih omrežjih

Najbolj pogost primer je avtomatizacija organskih objav –pripravite si sporočila in jih z uporabo specializiranih orodij vnaprej razvrstite, kdaj se naj kakšno objavi.

Facebook Messenger vam na primer omogoča, da si odgovore na najpogostejša vprašanja, ki vam jih zastavljajo obiskovalci vaše Facebook strani, vnaprej pripravite in sestavite besedilo, s katerim v trenutku odgovorite osebi, ki vam piše. Odlično, kajne? Vam prihrani čas, ki bi ga v nasprotnem primeru potrebovali, da bi vsakemu obiskovalcu, ki ga nekaj zanima, odpisovali posebej, sogovornik pa dobi svoj odgovor takoj.

V oglaševanju na družbenih omrežjih lahko z avtomatizacijo nastavite samodejno ustavitev nekega oglasa, ko ta doseže maksimalno vrednost vašega proračuna ali pa ustavitev ob točno določenem času.

Na spletnih straneh ali v spletnih trgovinah lahko to vlogo takojšnjega sogovornika prevzame chatbot (spletni pogovorni robot).