Verjetno imamo vsi kdaj tak dan, ko imamo ves delovnik zapolnjen s sestanki, opravki, telefonskimi klici, a vemo, da nas ob koncu dneva čaka še pošiljanje cele vrste e-poštnih sporočil potencialnim kupcem ali strankam, potrebno pa bi bilo razposlati še ponudbe, novice … Pa tudi objave na družbenih omrežjih bi bilo nujno malo osvežiti, dodati novico o novem, odličnem produktu, ki smo ga včeraj dodali v ponudbo …
K sreči za to obstaja rešitev in sicer v avtomatizaciji. Avtomatizacija v marketingu pomeni kombinacijo uporabe orodij, ki upravljajo ponavljajoče se procese v marketingu, in izvedbo dobro zasnovane strategije trženja. Uporabna je pri trženju preko e-poštnih sporočil, objavljanju novic v družbenih omrežjih, oglaševalskih akcijah (kampanjah) …
Marketinška avtomatizacija med drugim uporablja tudi piškotke. Obiskovalcu oziroma njegovemu brskalniku ob prvem obisku na neki spletni strani podeli piškotek in nato preko tega spremlja njegovo obnašanje po strani. Ko obiskovalec vpiše svoje konktaktne podatke – naj bo to za prenos e-knjige, naročilo na e-novice ali kaj drugega – avtomatizacija poveže vpisani e-naslov s piškotkom. Takrat dobite vpogled v vse, kar je obiskovalec na vaši spletni strani počel. Na podlagi teh informacij sistem omogoči prilagojeno vsebino, ki bi tega obiskovalca zanimala.
Prednosti za podjetja:
Prednosti za potencialne stranke:
Avtomatizacija e-mail marketinga
Pri tem procesu se poštna sporočila sprožajo samodejno glede na specifično obnašanje uporabnikov, ki so v vaši spletni trgovini ali pa v vaši bazi kontaktov.
Vzemimo primer. V vaši spletni trgovini imate kupko Majo. Maja je v svojo košarico dodala nekaj izdelkov, a nakupa ni dokončala. Izdelki so še zmeraj v košarici. Z avtomatsko nastavljenim in za to priložnost prilagojenim e-sporočilom lahko Majo na to opozorite, ji ob tem morda ponudite še dodatno ugodnost … Jo vzpodbudite (v časovnem terminu, ki ga izberete), da se vrne v vašo spletno trgovino in nakup zaključi. Zveni odlično, kajne? Brez takšne vzpodbude je verjetnost, da bi se Maja vrnila in nakup dokončala, zagotovo manjša. Avtomatizacija vam omogoča, da takšnih nezaključenih nakupov ne iščete sami in da ne pišete vsakemu posamezniku, ampak je ves proces avtomatiziran in predvsem hitrejši.
Vzemimo drug primer. Svojim strankam pošiljate e-novičke, a ugotavljate, da je stopnja branja teh izredno nizka. Zakaj? Ker jih neka vsebina, ki je bila zapisana v prvi novici, ki so jo odprli, ni zanimala. Morda pa bi jih zanimala druga novica, ki ste jo zapisali v kakšnem od naslednjih sporočil.
Avtomatizacija vam omogoča, da uporabnike iz e-mail baze razvrščate v skupine glede na nek interes, ki so ga pokazali – glede na specifične tematike e-mail sporočil, ki so jih največ odpirali. Tako jih lahko naprej še posebej ciljate in s tem omogočite, da bodo prejemali le novičke s tematiko, ki jih zanima.
Avtomatizacija marketinga na družbenih omrežjih
Najbolj pogost primer je avtomatizacija organskih objav – pripravite si sporočila in jih z uporabo specializiranih orodij vnaprej razvrstite ter določite, kdaj se naj kakšna objavi.
Facebook Messenger vam na primer omogoča, da vnaprej pripravite odgovore na najpogostejša vprašanja, ki vam jih zastavljajo obiskovalci vaše Facebook strani, ter da vnaprej pripravite in sestavite besedilo, s katerim v trenutku odgovorite osebi, ki vam piše. Odlično, kajne? Prihrani vam čas, ki bi ga v nasprotnem primeru potrebovali, da bi vsakemu obiskovalcu, ki ga nekaj zanima, posebej odpisovali; tako pa sogovornik dobi svoj odgovor takoj.
V oglaševanju na družbenih omrežjih lahko z avtomatizacijo nastavite samodejno ustavitev nekega oglasa, ko ta doseže maksimalno vrednost vašega proračuna ali pa ustavitev ob točno določenem času.
Na spletnih straneh ali v spletnih trgovinah lahko to vlogo takojšnjega sogovornika prevzame chatbot (spletni pogovorni robot).