»Ne utegnem vsega… Kako naj odgovorim na vsa ta vprašanja? Tako ali tako se vedno ponavljajo… Kdaj si naj vzamem čas…«

So vam ta vprašanja znana? Imate spletno stran ali trgovino, kjer vam obiskovalci zastavljajo vedno ista vprašanja?

Verjetno bi jim radi ustregli in odgovorili vsakemu posebej, vendar ste naveličani odgovarjati venomer isto. Ali pa vam primanjkuje časa. Brez skrbi,  obstaja rešitev!

Ustvarite si chatbota, ki bo prevzel vlogo prvega informatorja in zbiral podatke o vaših obiskovalcih ter vam pomagal povečati prodajo. Če vaše podjetje dnevno prejme veliko poizvedb, lahko chatboti razbremenijo ekipo za podporo strankam in ji hkrati pomagajo pri delu s strankami. Obiskovalce vaše spletne strani lahko usmerijo na pravi izdelek. Chatbot vam lahko tudi pomaga prepričati stranko, da zaključi nakup.

  • KAJ JE CHATBOT?

Chatbot ali klepetalni robot je asistent, ki komunicira preko tekstovnih sporočil. Vgrajen je v spletno stran in pomaga podjetjem, da takoj komunicirajo z obiskovalci spletne strani.

Osrčje klepetalnega robota sestavlja umetna inteligenca (AI), za njegove funkcionalnosti pa se uporablja obdelava naravnih jezikov (Natural Language Processing – NLP), strojno učenje (Machine Learning) in analiza sentimenta (Sentiment Analysis).

  • KAKO CHATBOT DELUJE?

Chatbot je kot oseba, ki se uči novega jezika. S pomočjo NLP mu lahko date zmožnost razumevanja skupnega pisnega in govornega jezika. Chatbotu  posredujete najbolj pogosto zastavljena vprašanja in mu spišete algoritme, ki mu nato pomagajo razumeti vprašanja in zagotovijo ustrezen odgovor, ki ga posreduje obiskovalcem. Na ta način namesto vas odgovarja na vprašanja in vam s tem prihrani čas, vašim obiskovalcem pa ponuja še boljšo uporabniško izkušnjo, saj prejmejo odgovor takoj.

  • KATERE SO PREDNOSTI UPORABE CHATBOTA?

Prihrani vam čas in denar – obiskovalcem vaše spletne strani je na voljo 24/7, kar vi niste.

Pridobiva potencialne stranke – pogovor s chatbotom poteka vedno na pravem mestu ob pravem času.

Vašim obiskovalcem pomaga k pravim odločitvam – z nekaj osnovnimi vprašanji lahko chatbot uporabnike vodi do iskanih artiklov.

Omogočajo hitro odzivnost – idealno, saj uporabniki vedno zahtevajo hiter odziv ali odgovor na svoje vprašanje!

Je popestritev na spletni strani – obiskovalci si bodo vašo stran zagotovo zapomnili.

Poglejmo si dva primera, katera uspešna podjetja uporabljajo chatbote in kje so jim v pomoč:

Troljo, osebni napovedovalec prihodov ljubljanskih trol.

Nissan Izrael je s pomočjo chatbota že v prvem mesecu od zagona prodal za 380.000 dolarjev avtomobilov; torej lahko suvereno rečemo, da so chatboti prihodnost.

V prid chatbotom je tudi naslednja statistika:

– 53 % ljudi rajši nakupuje na straneh, ki ponujajo možnost izmenjave sporočil in 56 % ljudi rajši komunicira preko sporočil, kot da opravi klic.

– 80% podjetij po celem svetu  načrtuje uporabo chatbotov za komunikacijo z uporabniki do leta 2020, 36% pa jih je že začelo z njihovim uvajanjem.

– 78% podjetij s storitvami je leta 2019 uporabljalo chatbote.

  • NA KAJ JE POTREBNO BITI POZOREN?

Je lahko uporabniška izkušnja s chatboti tudi slaba? Da, je lahko. Chatboti lahko odgovorijo na omejen niz vprašanj in za vsa nepredvidena ali neobičajna vprašanja potrebujejo človeško pomoč. Zato je izredno pomembno, kakšno besedišče mu vgradite, da bo znal čim bolje prepoznavati vprašanja in nanje najbolj točno odgovarjati. Vzemite si čas in dobro razmislite o vprašanjih in odgovorih ter jih dobro zastavite.