Kakšna je razlika med SEO in SEM?
Če imate spletno stran in v zadnjih letih niste »živeli pod skalo«, potem ste se zagotovo že srečali s pojmoma SEO in SEM (angl. Search Engine Marketing). Tako SEO kot SEM sta pojma, ki različnim ljudem pomenita različno. Naj vam razložimo, kaj ti dve kratici pomenita in kakšna je razlika med njima.
SEO
Aktivnosti, ki jih izpeljete na svoji spletni strani (tako v ozadju kot na vidnem delu strani), med katere sodita npr. vzdrževanje gostote ključnih besed in grajenje povezav na zunanjih spletnih straneh z namenom višje uvrstitve na straneh iskalnikov, se imenujejo SEO. Več o tem smo zapisali že v enem izmed prejšnjih blog zapisov, ki ga najdete tukaj.
SEM
Plačevanje iskalnikom, da na vašo spletno stran pošljejo pravo ciljno skupino, najpogosteje z mehanizmoma, imenovanima pay-per-click(plačaj na klik) in pay-per-conversion(plačaj na konverzijo), se imenuje SEM, v praksi pa gre za oglaševanje prek Google Ads.
Seveda bi lahko o pojmu SEM poglobljeno razglabljali, saj vključuje veliko več aktivnosti, vendar se bomo tokrat osredotočili na Google Ads.
Kaj torej izbrati za vaš posel? SEO ali oglaševanje z Google Ads?
Verjetno bi bili eni izmed najbolj iskanih strokovnjakov za marketing na zemeljski obli, če bi vam lahko enoznačno odgovorili: »Ta je pravi!«. Kljub temu je naš odgovor pričakovan: »Odvisno.« Vemo, da tak odgovor ne pomaga veliko, vendar ne skrbite, v naslednjih vrsticah dobite še več informacij.
SEO je boljši, ker …
- vire (znanje, čas, denar) vložite enkrat in uživate v njegovi koristi za daljše časovno obdobje.
- uspeh, ki ga dosežemo s SEO, daje izjemno konkurenčno prednost, ki je ni lahko podvojiti in ponoviti v kratkem časovnem obdobju.
- ima veliko spletnih strani slab SEO, zato lahko hitro žanjete plodove uspeha.
- kupci, ki znajo razlikovati med organskimi in plačanimi zadetki, dajejo večji pomen organskim zadetkom.
- je pričakovano, da bodo ob »teku na dolge proge« stroški na obiskovalca spletne strani manjši od tistih v plačanem oglaševanju.
- prenehanje s plačanim oglaševanjem pomeni tudi prenehanje prikazovanja vašega podjetja na straneh iskalnikov in med sponzoriranimi oglasi.
Oglaševanje prek Google Ads je boljše, ker …
- lahko oglaševalske kampanje prinašajo rezultate takoj in instantno, SEO pa potrebuje nekaj mesecev, da sploh začne delovati.
- natančno veste, koliko boste največ plačali, zato lahko izmerite ROI (angl. Return On Investment).
- vaše oglaševanje ne bo dobilo ničelnega pomena, ko Google spremeni algoritem za prikaz rezultatov iskanja.
- lahko zatem, ko najdete pravo strategijo, slednjo čez nekaj časa podvojite in znova uporabite, saj obstaja velika verjetnost, da bo delovala.
- ste vi tisti, ki določate pojavljanje lastne blagovne znamke na iskalniku.
Kaj je torej zaključek?
Jasno je, da za nobeno podjetje na spletu ni priporočljivo, da spregleda SEO in SEM. Na koncu lahko potegnemo črto in zaključimo sledeče:
- Če postavljate novo spletno stran, vsekakor nimate časa, da čakate na delovanje SEO. Kljub temu ne smete pozabiti nanj.
- Glede na to, da bo zmeraj obstajalo nekaj, kar boste želeli svojim strankam pokazati takoj, se boste morali osredotočiti na plačano oglaševanje. Kljub temu naj bo vaš dolgoročni cilj ta, da sredstva ustrezno porazdelite med SEO in oglaševanje Google Ads, in sicer v razmerju 50 : 50.
Potrebujete pomoč pri SEO optimizaciji ali pri Google Ads oglaševanju?